Przez trzy dni słuchacze CSP zmagali się z wykrywaniem terrorystów, przestępców, miejsc podłożenia materiałów wybuchowych, wykonując skomplikowane policyjne zadania. Grali grę komputerową First Personal Player Quake II Deathmatch, dzięki której mogli sprawdzić zarówno swoje umiejętności strzeleckie, organizacyjne jak też działania w grupie.
Organizacją turnieju wśród słuchaczy zajął się Przemysław Kuligowski - pracownik KO Wydziału Dowodzenia CSP. Okazało się, że turniej ten spotkał się z dużym zainteresowaniem, jednak ze względu na możliwości naszej „kafejki internetowej”, niektórzy muszą trochę poczekać w kolejce. Do gry przystąpiło 20 zawodników. Przez trzy wieczory nasi słuchacze zasiadali przed komputerami, wciągnięci w pasjonującą fabułę gry. Przypomnijmy, że Quake II powstał z połowie lat 90 a program stworzyli programiści z ID Software. Gra jest typową strzelaniną, zawodnik porusza się po lokacjach w perspektywie pierwszej osoby. Stała się protoplastą wielu programów symultanicznych wykorzystywanych w armii brytyjskiej, niemieckiej oraz amerykańskiej do szkolenia percepcji żołnierzy. Dzięki takim symulatorom, przyszli funkcjonariusze policji oraz służby mundurowe, mogą poprawić swą sprawność strzelecką, szybkość reagowania oraz bystrość umysłu i przewidywanie zachowań przeciwników przy pomocy komputerów i szeroko pojętej technologii informatycznej.
Gra z gatunku First Personal Player Quake II Deathmatch świetnie oddaje specyfikę naszej pracy i można ją z powodzeniem wykorzystać do symultanicznych działań policyjnych. Wciągnie prawie każdego policjanta, nic więc dziwnego, że podziałała też na naszych słuchaczy, którzy mimo tego, że zaczynają dopiero swą karierę zawodową, radzili sobie świetnie.
W tym turnieju najlepszymi zawodnikami okazali się:
1. Daniel Dalidowicz KDTK 5 komp. 6
2. Seweryn Wysocki NPU 6 komp. 2
3. Kasper Kulesza NPU 6 komp.2
Wszyscy trzej panowie odebrali puchary w niezwykłych okolicznościach, bo podczas rozpoczęcia konferencji naukowej EP@TI która rozpoczęła się w Centrum wczoraj. I trzeba zaznaczyć, że uczestnicy tego poważnego spotkania, nagradzając naszych zwycięzców gromkimi brawami, zdradzili się, że doskonale wiedzą, o jaką grę chodzi. Wniosek z tego prosty – nasi specjaliści, których raczej zwykliśmy kojarzyć z monitorem i myszą, sprawdzają swoje policyjne umiejętności w swoisty dla siebie sposób - wirtualnie.
Przemysław Kuligowski WOD / Anna Galant,rzecznikCSP
zdjęcia Piotr Maciejczak ZKS