Zapraszamy do współpracy
Zespół redakcyjny „Kwartalnika Policyjnego”, wydawanego przez Centrum Szkolenia Policji podjął starania, aby czasopismo zachowując swój dotychczasowy zawodowy profil, miało również charakter naukowy. Decyzja ta wiąże się z oczekiwaniami, zarówno czytelników, jak i osób zainteresowanych publikowaniem swoich opracowań.
„Kwartalnik Policyjny”, wydawany przez Centrum Szkolenia Policji od 2007 r., w dotychczasowej formule stanowił przede wszystkim forum wymiany doświadczeń zawodowych, miejsce prezentacji dobrych praktyk oraz platformę edukacyjną. Pełnił również funkcję informacyjno-popularyzatorską. Niejednokrotnie na jego łamach poruszane były zagadnienia z obszaru szeroko rozumianego bezpieczeństwa publicznego, w tym także w ujęciu polemicznym.
Aktualnie chcemy stworzyć dodatkową możliwość spojrzenia na ważne, nie tylko dla naszego środowiska, zagadnienia z innej perspektywy – w ujęciu nauki utylitarnej na rzecz praktyki codziennej służby.
W związku z powyższym zachęcamy Państwa do współpracy w tworzeniu nowego kształtu naszego wydawnictwa.
Informacje o zasadach publikowania i recenzowania artykułów można uzyskać pod nr. telefonu 725 32 70.
redaktor naczelny
insp. Anna ROSÓŁ
Zasady publikowania materiałów w „Kwartalniku Policyjnym”
- Redakcja przyjmuje teksty dotąd niepublikowane o charakterze zawodowym lub naukowym, dotyczące zagadnień związanych z funkcjonowaniem Policji, szeroko rozumianym bezpieczeństwem, a także praktyki policyjnej i współpracy formacji z innymi instytucjami ochrony porządku prawnego oraz z samorządem lokalnym.
- Materiały do publikacji należy przesyłać pocztą elektroniczną na adres: kwartalnik@csp.edu.pl lub składać w sekretariacie Wydziału Wydawnictw i Poligrafii Centrum Szkolenia Policji (ul. Zegrzyńska 121, 05-119 Legionowo, tel. 22 605 33 72 lub 22 605 32 70).
- Prace są kwalifikowane do druku przez zespół redakcyjny czasopisma. Redakcja zastrzega sobie prawo dokonywania skrótów i adiustacji tekstów oraz zmiany tytułów i śródtytułów.
- W celu zapobiegania wszelkim przejawom nierzetelności, w tym zjawisku ghostwriting i guestauthorship, redakcja wymaga ujawnienia przez autorów wkładu w powstanie publikacji.
- Materiały są publikowane w „Kwartalniku Policyjnym” nieodpłatnie, po złożeniu przez autora pisemnego oświadczenia, zgodnie z otrzymanym od redakcji wzorem.
- Nadesłanych materiałów do publikacji redakcja nie zwraca.
- Wersją pierwotną (referencyjną) czasopisma jest wydanie papierowe. Ponadto poszczególne numery są również dostępne w wersji elektronicznej na stronie internetowej: http://kwartalnik.csp.edu.pl.
- Wskazówki edytorskie dotyczące przygotowania materiału przez autorów:
- format A4, czcionka Times New Roman, wielkość 12 punktów, interlinia 1,5 wiersza, marginesy – 2,5 cm;
- na pierwszej stronie należy podać imię i nazwisko autora materiału, stopień (lub tytuł) naukowy (tytuł zawodowy), nazwę instytucji, w której autor jest zatrudniony,
nr telefonu, adres e-mailowy; - do tekstu należy dołączyć streszczenie oraz tytuł pracy w języku angielskim;
- materiał ilustracyjny powinien być dostarczony w oddzielnych plikach (rysunki lub fotografie w formacie jpg, rozdzielczość 300 dpi, minimalna wielkość 1,5 MB);
- schematy i wykresy zamieszczone w publikacji muszą być edytowalne, tak aby można było nanieść korektę;
- przypisy należy umieścić na dole strony lub na końcu pracy; przypisy wstawia się automatycznie i oznacza się cyframi arabskimi;
- zgodnie z normami wydawniczymi przypis bibliograficzny powinien zawierać:
- imię i nazwisko autora, tytuł, wydawcę, miejsce i rok wydania, numer strony:
M. Olbrycht, J. Rutkowski, Taktyka minersko-pirotechniczna w działaniach antyterrorystycznych, Centrum Szkolenia Policji, Legionowo 2003, s. 35–36;
- jeżeli dzieło jest pracą zbiorową:
Nowy leksykon PWN, red. A. Dyczkowski, Warszawa 1998, s. 684;
- jeżeli jest to artykuł w pracy zbiorowej:
J. Szreniawski, Prawo do dobrej administracji prawem podmiotowym obywatela,
w: Dobra administracja. Teoria i praktyka, red. J. Łukasiewicz, S. Wrzosek, Radom 2007, s. 256;
- jeżeli jest to artykuł w czasopiśmie:
B. Jankowska, Odpowiedzialność karna osób prawnych, „Państwo i Prawo” 1996, nr 7, s. 46;
- jeżeli jest to akt prawny (należy wskazać publikator):
Ustawa z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (Dz. U. z 2011 r. Nr 287, poz. 1687, z późn. zm.);
- jeżeli jest to tekst opublikowany w Internecie:
J. Kowalski, Edukacja online, www.gazeta.pl/forum?forumedukacyjne5645 [dostęp: 12 marca 2004 r.].
Zasady recenzowania publikacji
- Artykuły o charakterze naukowym są recenzowane przez dwóch niezależnych recenzentów zewnętrznych, zgodnie z zasadami dotyczącymi tego rodzaju prac, w tym z Dobrymi praktykami w procedurach recenzyjnych w nauce opracowanymi przez Zespół do Spraw Etyki w Nauce pod przewodnictwem prof. dr. hab. Witolda Marciszewskiego, opublikowanymi na stronie internetowej: http://www.nauka.gov.pl/publikacje2/dobre-praktyki-w-procedurach-recenzyjnych-w-nauce.html.
- Autorzy i recenzenci nie znają swoich tożsamości, w innych przypadkach recenzenci podpisują oświadczenie o niewystępowaniu konfliktu interesów między nimi a autorami, w tym m.in. bezpośrednich relacji osobistych, relacji podległości zawodowej, bezpośredniej współpracy.
- Recenzja ma formę pisemną. Zawiera syntetyczną charakterystykę artykułu, część analityczną, ocenę ogólną i kończy się jednoznaczną konkluzją, tj. jest pozytywna, negatywna lub warunkowo pozytywna, jeśli recenzent wskazuje na konieczność wprowadzenia poprawek. Autorzy artykułów są zobowiązani do ustosunkowania się do uwag i uwzględnienia sugerowanych zmian.
- Nazwiska recenzentów poszczególnych publikacji nie są ujawniane. Lista recenzentów współpracujących z czasopismem w każdym roku kalendarzowym jest publikowana w ostatnim numerze danego roku.